måndag 18 februari 2013

Lite tankar och bilder!

Hinner ju inte jämt att ge mig ut i skogen på promenader med hundarna, hur gärna jag än vill. Hade jag kunnat så hade jag varit ute i timtal i skogen. Rastat, lagt spår och sak-sök m.m!
Man har ju andra ansvarsområden i vardagen såsom barn, jobb, skola, träning, hus, trädgård och bilar som ska skötas om.
Men missförstå mig rätt, jag klagar inte, får bara lite dåligt samvete när hundarna blir åsidosatta.

Men för att hundarna ska få lite stimuli på en dag så grejar vi med lite simpla övningar här hemma i trädgården.

Slänger ut en näve godis, i snön, så dom får använda nosen lite.
Platsar hundarna och slänger ut en tennisboll i "dungen" vi har i trädgården, och sen släpper upp dom på kommando så dom får leta upp bollen.
Kastar tennisboll.
Gömmer godis runt om i huset och trädgården som dom får nosa upp.
Kontaktövningar.
Kamplekar.
Lite allmän lydnad. Fot, sitt, ligg, inkallningar och fritt följ m.m
Sist men inte minst, en laserpekare. Schäfern jagar pricken fram och tillbaka i trädgården och han springer så in i helvete!! Han är helt slut efter några vändor. Enda felet med det är att jakt-instinkten träder fram lite för mycket och schäfern "försvinner". Ögonkontakten försvinner. Men det ska vi snart få ordning på =)


 Navajo (V) Diablo(H)


Långvandring förra sommaren. Kurirleden 5 mil.
 

En stunds vila. Kurirleden.
 

Högt skitande =)
 

Testar den nybyggda altanen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar